domingo, 20 de enero de 2008

Un bon resultat?

Secció política. Jordi Carbonell: redactor: Mar; camera. Així, el Jordi i jo vam anar tot decidits cap al Parlament de Catalunya a trobar un polític que ens parlés de la recent Convenció Bilateral en un acte que no tenia res a veure, la presentació del llibre “Paraules” d’Ernest Benach. Primera lliçó: no et plantis al Parlament sense tenir una autorització, perquè dependràs d’ una sol·licitud via e- mail del teu professor i després tindràs al darrere constantment al cap de premsa vigilant que no abordis a cap polític. Sort que al final vam aconseguir declaracions del Ridao.Tot i haver aconseguit el que ens proposàvem la tarda no va estar absenta de complicacions. Vam estar una bona estona montant la camera amb el seu trípode, i tocant diferents botons per aprendre el seu funcionament. I un cop aconseguit, el Jordi va haver de fer el seu “stand-up” davant d'un comentarista espontani, que tot i ser molt amable, només va aconseguir posar nerviós al pobre Jordi i enrederir-nos una miqueta en la feina.

No obstant, jo mateixa he pogut comprovar que posar-se davant la camera intimida. En el meu cas, al simular ser una corresponsal a Washington i haver de comentar les eleccions presidencials als Estats Units, he pogut fer dues observacions: soc incapaç de parlar a poc a poc i sense moure constantment els braços.Després alhora d’editar el vídeo del Parlament amb el Jordi, ens vam adonar que el programa és molt més difícil del que ens pensàvem. Sort del Robert que amb la seva peculiar simpatia ens va assistir amablement, i s’ha de reconèixer, amb més paciència de la habitual.
Per acabar, un breu apunt del nostre primer informatiu, on jo vaig fer de camera. Primer em vaig espantar perquè tres cameres depenien de mi, però després em vaig tranquil·litzar molt al comprovar un fet: l’estrès està en la figura del realitzador i de l’editor (el Marcos i la Marga) que al meu parer per fer la mar de bé. Personalment estic bastant satisfeta amb el resultat aconseguit, encara que queda molt per fer. Ha estat un informatiu ple d'errors garrafals i amb gracioses anècdotes (tot sigui dit). Suposo que mica en mica ho anirem fent tots millor, però el que sí que està clar és que fer un informatiu és molt més complicat del que ens pensàvem.

No hay comentarios: